You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

01
aug.
01
aug.

Finalizarea cu succes a podului construit cu sistemele PERI

1 aug. 2019


Documentație articol de presă

1 aug. 2019
Barranquilla/Atlántico, Colombia
  • Articole de presă (ro)
  • 3.450 Caractere (exclusiv interspații)
  • 3 Imagini presă
  • 26.0 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Noul pod Pumarejo, Barranquilla/Atlántico, Colombia

Noul pod hobanat peste Rio Magdalena are 2,3 km lungime și, după finalizare, va fi cel mai lung pod rutier din Columbia. Inginerii PERI au sprijinit proiectul de construcție provocator, oferind o soluție personalizată de cofraj și schele care a fost proiectată pentru realizarea construcției simultane a pilonilor, stâlpilor de pod împreună cu suprastructura. Versatilitatea sistemelor de cofraje și schele, precum și posibilitatea de combinare cu VARIOKIT Engineering Construction Kit au facilitat scurtarea timpilor de asamblare, in special a geometriilor complexe.

Noul pod Pumarejo va oferi o soluție cuprinzătoare pentru traversarea râului Magdalena în Barranquilla. Cu o distanță centrală de 380 m și o suprastructură lată de 38 m, care este susținută de doi stâlpi de 80 m înălțime, este unul dintre cele mai mari poduri din America Latină și este considerat una dintre cele mai reprezentative structuri din țară.

Cele șase benzi, două piste pentru biciclete și o alee pietonală de-a lungul părții laterale a podului sporesc nivelul general de siguranță al acestui drum extrem de aglomerat. Lățimea mai mare a benzii de 4,50 m îmbunătățește, de asemenea, confortul și siguranța vehiculelor grele în traficul preconizat. În comparație cu podul vechi, cu o garda de doar 16 m, inaltimea de trecere mai mare de 35 m va permite navigarea râului de către nave chiar mai mari în viitor. Acest lucru nu numai că va crește capacitatea de comerț portuar, ci va îmbunătăți competitivitatea economiei țării, deoarece transportatorii din categoria Handysize, de ex. transportatorii de vrac și cisternele cu o capacitate de la 15.000 t la 35.000 t, pot ajunge apoi și în porturile interioare din zona metropolitană a Barranquilla, prin râul Magdalena.

Soluție de cofraje rentabilă pentru stâlpi și suprastructuri de pod

Pentru acest proiect de amploare au fost realizate simultan două lucrări preliminare. Pe de o parte realizarea pilelor, pe de altă parte constructia suprastructurii cu ajutorul a 23.000 m³  de esafodaj.
Pentru formarea stâlpilor de pod cu o înălțime de până la 35 m, precum și a celor doi stâlpi de 80 m înălțime, platformele CB 240  împreună cu TRIO Wall  au creat unități mobile cu urcare pe macara. Datorită dimensiunilor mari ale unităților, pentru ciclurile de betonare cu o înălțime de 5 m au fost necesare doar un minim de ridicari pentru macara. În zona riglelor de pila, grinzile VARIOKIT au servit pentru asigurarea unei construcții de sprijin fiabile pentru platforma de lucru.

Cei aproape 990 m lungime de căi de pod, precum și secțiunea transversală a grinzilor cutiei suprastructurii podului au fost fabricate folosind sisteme de cofraje adaptate geometric bazate pe kitul de inginerie VARIOKIT. In conformitate cu cerintele, turnurile PERI UP Flex și turnurile stivuitoare ST 100 oferă structuri de susținere a podului cu înălțimi cuprinse între 5m și 22m. PERI UP a servit, de asemenea, ca acces la scară pentru a atinge niveluri de lucru mai înalte.

Manevrare ușoară și asistență la locul de muncă
La fata locului, un supraveghetor PERI a oferit echipei de construcție asistență permanentă pentru a se asigura că echipamentul sistemului PERI a fost utilizat de la bun început în mod eficient. Suportul acestuia a permis contractantului să realizeze confortabil proiectul, în ciuda tuturor complexităților sale și în cadrul programului de construcție scurt.