You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

03
feb.
03
feb.

Proiect de infrastructura solicitant in Doha

3 feb. 2020


Documentație articol de presă

3 feb. 2020
Doha, Qatar
  • Articole de presă (ro)
  • 5.537 Caractere (exclusiv interspații)
  • 6 Imagini presă
  • 58.9 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Al Bustan Street South, Doha, Qatar

Respectarea termenelor, eficiența și finalizarea fără a întrerupe fluxul de trafic sunt cerințele extrem de importante în timpul proiectului de infrastructură a coridorului Sabah Al Ahmad. Pentru faza de construcție de pe Al Bustan Street South, PERI a folosit sistemul de esafodaj PD 8 și o combinație de sisteme din portofoliul PERI UP Flex, pe lângă o soluție VARIOKIT personalizată, cu turnuri de esafodaj de capacitate portanta mare VST. Prin urmare, clientul a profitat din plin de oportunitatea de a procura sisteme de cofraj și schela pentru economisirea timpului dintr-o singură sursă.

Programul pentru finalizarea proiectului de infrastructură a coridorului Sabah Al Ahmad este solicitant: Construirea coridorului unic de transport, care va avea cea mai mare intersecție, cel mai lung pod și cel mai profund și mai lung tunel bidirecțional din Qatar, trebuie finalizată la timp pentru începerea Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2022 Până atunci, un număr de patru drumuri cu o multitudine de poduri cu autostrăzi cu mai multe benzi vor conecta cele cinci stadioane de fotbal din Doha cu zonele de nord și sud ale orașului.

Proiectul de construcție al  Al Bustan Street South este una dintre cele patru părți care alcătuiesc proiectul de infrastructură și are poduri cu o lungime totală de peste 10 km. Drumul existent, care în prezent este format din trei benzi pe fiecare direcție, va fi extins cu una până la două benzi pe fiecare parte. Acest lucru va asigura un flux lin de trafic și va optimiza procesul logistic. Drept urmare, aproximativ 20.000 de vehicule vor putea folosi coridorul în fiecare oră, comparativ cu cifra actuală de 12.000, permițând astfel oamenilor să ajungă mai repede în zonele urbane din apropiere.

Cooperarea și ingineria sunt cheile succesului

Ca parte a unei cooperări bazate pe parteneriat, HYUNDAI și PERI au dezvoltat o soluție de inginerie care economisește timp, furnizată dintr-o singură sursă, folosind sisteme de cofraj și schela perfect coordonate. În total, au utilizat în jur de 150.000 m3 de esafodaj, 13.000 m3 de schele de lucru, 13.000 m2 de cofraje și turnuri de esafodaj de capacitate portanta mare VST pentru a realiza acest lucru. Rezultatul: un pod care constă dintr-un pod de beton  cu 37 de stâlpi și un pod din beton prefabricat cu 81 de stâlpi. Soluția de sistem a fost adaptată pentru a ține cont de circumstanțele specifice pe santier. Desfășurarea lucrărilor de construcție a podului cu trafic în plin flux a reprezentat o provocare semnificativă.

Cofrarea podului cu o  geometrie  complexa

Combinarea sistemelor modulare VARIOKIT și PD 8 s-a dovedit a fi abordarea ideală pentru stabilirea cofrajului suprastructurii pentru podul de beton in santier. Modificarea sistemelor pentru a se potrivi cu grosimile diferite ale structurii podului, care variază de la 3,2 m la 4,0 m, a fost un proces simplu. Componentele prefabricate ale peretilor exteriori și cofrajele de consola au fost intai asamblate, apoi ridicate de o singură macara pentru a economisi timp și apoi ajustate pentru a se potrivi exact cu unghiul de înclinare a podului, folosind cuplaje articulate și un ax cu sarcină grea . Taierea PD 8, care a fost ajustată rapid și continuu la diferitele înălțimi, a asigurat transferul încărcăturilor într-un mod optim.

Prima utilizare a turnurilor de esafodaj de capacitate portanta mare VARIOKIT VST în Orientul Mijlociu a fost un aspect deosebit. Acestea au fost utilizate pentru ridicarea podului principal și a drumurilor de acces la pod folosind elemente  din beton prefabricate. Folosind hidraulica mobilă,turnurile de esafodaj VST au fost, de asemenea, reglate continuu tinandu-se cont de geometria specială a podului pentru a transfera sarcinile extrem de mari. Acest lucru a făcut ca procesul de cofraj să fie extrem de eficient și a accelerat procesul de construcție.

Stâlpii podului au fost cofrati folosind o soluție personalizată care implică componente din kitul de construcții VARIOKIT pentru construcții și grindele de cofraj VT 20. O cuplare personalizata a fost, de asemenea, utilizata ca parte a acestui proces.

Nivelul ridicat de siguranță în muncă este posibil cu PERI UP Flex

Nivelul fiabil de protecție pe părțile interne și externe furnizate de sistemul PERI UP Flex, a facut posibila obtinerea unui grad ridicat de siguranță în muncă. Versatilitatea componentelor sistemului de schela PERI UP Flex înseamnă că pot fi utilizate într-o gamă uriașă de aplicații. În timpul proiectului de construcție al Al Bustan Street South, au fost utilizate ca schele de armare, platforme de lucru, turnuri de scări, puncte de acces pentru lucrări de finisare și schele suspendate.

Planificarea de proiecte 3D pioniere cu BIM

Planificarea proiectului pentru  Al Bustan Street South a fost realizată folosind metoda BIM (BIM = Building Information Modeling). În acest fel, soluția complexă de cofraje și schele a fost integrată într-un model de construcție 3D în întregime. Acest lucru a făcut ca procesul de execuție a proiectului să fie extrem de eficient și transparent: clientul a beneficiat de reprezentarea vizuală a proiectului de construcție și de un nivel ridicat de securitate planificată.Datorită modelului 3D, a fost posibilă simularea și optimizarea tuturor variantelor de planificare și proiectare într-o etapă timpurie a proiectului. Acest lucru a făcut posibilă respectarea programului de construcție solicitant care a fost convenit și atingerea la timp a etapelor proiectului.