You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

01
iul.
01
iul.

Reconstrucția podului „Terfener Innbrücke” de pe autostrada A12 din Inntal Valley,Austria

1 iul. 2020


Documentație articol de presă

1 iul. 2020
Terfens, Austria
  • Articole de presă (ro)
  • 4.684 Caractere (exclusiv interspații)
  • 5 Imagini presă
  • 97.7 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Terfener Innbrücke, Terfens, Austria

Proiectul de reconstrucție Terfener Innbrücke de pe autostrada A12 din Inntal Valley este unul dintre cele mai mari proiecte de construcție a podurilor care se desfășoară în prezent în vestul Austriei. Cu PERI de partea lor, clientul a reușit să implementeze proiectul în conformitate cu programul de construcții solicitant de la începerea construcției în 2018. Pe lângă furnizarea de servicii complete de planificare și asistență la fața locului în timpul proiectului, PERI a folosit și  cantileverul echilibrat VBC pentru prima dată în Europa Centrală.

Autostrada A12 se îndreaptă prin inima statului federal austriac Tyrol pentru aproximativ 153 km, pornind de la Kiefersfelden / Kufstein de la granița germano-austriacă și trecând orașul Innsbruck în drum spre orasul Zams. Autostrada taie valea Inntal, care asigură fundalul Inntalbrücke, un pod cu o lungime de aproximativ 235 m. În fiecare zi, aproximativ 60.000 de vehicule folosesc acest pod pentru a ajunge de la o parte a râului Inn la cealaltă. Din motive de eficiență și siguranță, reconstrucția podului a început în 2018 cu un termen strict de construcție de trei ani. Proiectul va vedea cele două poduri compozite din oțel existente înlocuite cu două noi structuri de susținere a podurilor realizate din beton pretensionat.

Soluție completa dintr-o singură sursă

Proiectul a fost implementat folosind metoda construcției cantilever. Acest proces de construcție a podului, care se desfășoară după principiul grinzii, presupune suprastructura ridicată în secțiuni relativ scurte, pornind de la stâlpi, folosind un vagon cu consola echilibrat. Inginerii PERI și-au asumat responsabilitatea pentru procesul de planificare specific proiectului și calculele statice pentru transportul cu cantilever echilibrat. Folosind VBC Balanced Cantilever Carriage inclusiv cofraj, PERI a putut oferi clientului o soluție personalizată, completă - de la faza de planificare până la produsul final chiar la fața locului. Acest lucru a însemnat că toate sistemele și procesele au fost coordonate în mod optim, reducând astfel sursele potențiale de eroare și pierderi de interfață.

O soluție globală rentabilă

Având în vedere faptul că se bazează pe kitul de construcții VARIOKIT Engineering, componentele închiriate ale sistemului Carrier Cantilever VBC Balanced ar putea fi disponibile la scurt timp. Prima livrare de materiale a avut loc în ianuarie 2019. Primul proces de betonare a fost efectuat abia două luni mai târziu.

Decizia de a folosi cantileverul echilibrat VBC a însemnat că se pot realiza secțiuni de beton de 5,70 m lungime. Aceasta a dus la reducerea a doar patru cicluri pe structura de sprijin a podului: un număr de opt în timpul proiectului. Faptul că sistemul este extrem de flexibil și ușor de aliniat a însemnat că segmentele respective ar putea fi concretizate în cicluri săptămânale. Mai mult, unitatea hidraulică complet integrată a simplificat procesul de ajustare și calibrare a cofrajului de la o secțiune la alta. Având în vedere faptul că este convenabil să funcționeze, sistemul ar putea fi mutat la ciclul următor rapid și ușor.

Un sistem inteligent pentru construcția cu cantilever echilibrat

În total, complexitatea acestui proiect a fost considerabilă. Având în vedere acest lucru, VBC Balanced Cantilever Carriage s-a dovedit extrem de util datorită faptului că poate fi adaptat flexibil la cerințele specifice de pe șantier. De exemplu, prezența peretelui longitudinal de reținere a plăcilor cantilevrate în zona butonului, care se deplasează de la marginea superioară a fundației până la marginea inferioară a plăcii cantilevre, a însemnat că era necesară modificarea proiecției grinzii incrucisate în grătar și să aibă o structură de susținere distanțată de numai 50 cm.

Carcasa cofranta s-a dovedit a fi de asemenea avantajoasă la betonarea plăcii carosabile, întrucât cofrajul la placa carosabilă a redus gradul de penetrare în structura de sprijin, datorită faptului că este poziționat pe mânecile de cravată M24. Transportul echilibrat cu cantilever a fost, de asemenea, relativ simplu de demontat. Nu a fost necesar procesul de retragere a șinelor pentru a scoate caruciorul.

Asistență completă înainte și în timpul lucrărilor de construcție

Echipa șantierului și inginerii PERI au fost nevoiți să depășească unele provocări pe parcursul proiectului. De exemplu, zona Innsbruck și, prin urmare, și Terfener Innbrücke, se află într-o zonă seismologica. Ca atare, calculele structurale utilizate atât pentru structura de susținere a podului, cât și pentru transportul cu vagonul echilibrat trebuiau să permită sarcini seismice pentru a ține cont de posibilitatea unui cutremur.

Pe toată durata proiectului, un supraveghetor a oferit echipei un sprijin regulat la fața locului cu activități precum asamblarea structurii de susținere, operarea vagonului echilibrat VBC, trecerea la următorul cap de ciocan și demontarea trăsurii cofrajului.