You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

02
mai
02
mai

VARIOKIT soluție de cofrare a tunelului din inima Orasului de Aur

2 mai 2019


Stația de metrou Chinatown, San Francisco, USA

La lucrările de construcție desfășurate la o adâncime de până la 30 de metri în centrul orașului renumit pentru Podul Golden Gate, se realizează o structură enormă. După finalizare, stația de metrou Chinatown va forma capătul nordic al sistemului central de metrou din San Francisco. Noua stație va îmbunătăți în mod semnificativ accesul la transportul public în unele dintre cele mai dens populate zone ale orașului. Cerințele arhitecturale au prezentat contractorului provocări enorme. PERI a dezvoltat o soluție specifică proiectului bazată pe kitul de construcție VARIOKIT Engineering pentru a construi din punct de vedere economic peretii interiori ai tunelului.

Cel mai înalt punct al structurii subterane de formă ovală se află  la 17 m de Stockton Street, motiv pentru care construcția care utilizează metoda cut-and cover ar fi fost prea greoaie și costisitoare. Antreprenorul a decis deci în favoarea construcției de beton, cunoscută și sub denumirea de Noua metoda de tuneluri austriece, în care lucrările de excavare se desfășoară pas cu pas de sus în jos. Pe masura ce excavarea avanseaza, armarea temporară prin cintre metalice oferă suport pentru suprafața tot mai mare a peretilor interiori. Betonul torcretat aplicat pe suprafata excavatiei asigura stabilitatea incintei pana la betonarea peretilor interiori ai tunelului.

Soluția VARIOKIT specifică proiectului subteran
Soluția oferită de inginerii PERI pentru executarea unei stații Chinatown enorme, de 60 m, cu operațiuni de betonare cu diametrul de 15 m,au fost prevăzute în secțiuni de 9 m. Pentru a putea transporta inelul de cofraj mare și greu, a fost realizat un carucior de cofraj specific proiectului, alcătuit din componente de bază VARIOKIT cu sarcină mare. Elementele de cofrare pre-asamblate, alcătuite din grinzile de cofrare GT 24 și formarea placajului, au economisit greutate în comparație cu utilizarea cofrajului din oțel mai greu. Acestea au fost coborâte de la Stockton Street prin accesul la o adâncime de 30 de metri și apoi montate pe căruciorul VARIOKIT Tunnel Cofract Carriage. Suportul hidraulic al VTC a accelerat operațiunile de cofrare după ce armarea a fost pusă în poziție. Betonarea a avut loc alternativ pe ambele părți pentru a menține echilibrat structura de susținere. Vibratoarele montate pe cofraj ar putea fi activate, de asemenea, în funcție de necesități, care să asigure o compactare uniformă a betonului turnat.

Secțiune transversală diferită - aceeași structură de susținere
După stabilirea procedurii, secțiunile de 9 m pot fi betonate în cinci până la șase ore, datorită presiunii ridicate a betonului proaspăt de până la 90 kN / m². După fiecare operație de betonare, lovirea a fost efectuată ușor și rapid cu ajutorul suportului hidraulic. Caruciorul de cofrare a tunelului a fost apoi tras de-a lungul șinelor folosind roți grele la secțiunea următoare.

După primele zece cicluri de betonare, profilul tunelului s-a schimbat. Datorită sistemului flexibil de construcție modulară VARIOKIT completat cu numeroase componente de sistem de închiriere și VTS Telescopic Prop, structura de susținere împreună cu celelalte componente au fost ușor adaptate pentru a se adapta noii geometrii. Odată dotat cu noile elemente de cofrare, cele 10 secțiuni finale ar putea fi realizate rapid datorită procedurilor bine coordonate și practicate.

Cofraje individuale și soluție logistică dintr-o singură sursă
Kitul de construcție modular VARIOKIT se caracterizează prin flexibilitatea sa ridicată, capacitatea mare de încărcare a componentelor sale și greutatea redusă. Soluția specifică proiectului, cu panouri prefabricate de cherestea livrată pe șantier, precum și proporția mare de componente de sistem de închiriat, le-a oferit clienților economii enorme în ceea ce privește investițiile, logistica și cantitatea de muncă implicată. Datorită adaptabilității ridicate a sistemului, pot fi eliminate numeroase soluții de tâmplărie și consumatoare de timp. Suportul pentru șantierul oferit de echipa care a realizat proiectul PERI a optimizat în mod continuu toate procesele de lucru.