You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

01
iul.
01
iul.

Tehnologie și suport de la PERI pentru cea mai bună calitate a betonului arhitectural

1 iul. 2017


Documentație articol de presă

1 iul. 2017
Hong Kong, China
  • Articole de presă (de|en)
  • 7.309 Caractere (exclusiv interspații)
  • 8 Imagini presă
  • 66.0 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Podul Hong Kong-Zhuhai-Macao / Clădiri operaționale pentru tunel, Hong Kong, China

Încă din 2010, PERI a asigurat suport la execuția unui tunel subacvatic de 6 km lungime pe sectorul ce leagă Hong Kong și Macao / Zhuhai prin livrarea a două echipamente de cofrare. Excelenta cooperare a dus la comenzi suplimentare: PERI a pus la dispoziție servicii de inginerie și soluții de cofrare specifice proiectului pentru obținerea celei mai bune suprafețe a betonului, precum și pentru reducerea substanțială a timpului alocat lucrărilor de execuție a portalurilor tunelului și a două clădiri operaționale.  

Proiectul ce constă în realizarea unui drum de 35 km lungime ce leagă Hong Kong de China continentală a început acum câțiva ani în China. În zona adiacentă pistei Check Lap Kok aferentă Aeroportului Internațional din Hong Kong, conexiunea trece printr-un tunel subacvatic. PERI a proiectat două echipamente de cofrare acționate hidraulic în vederea realizării segmentelor individuale pentru acest tunel de 6 km lungime ce a fost finalizat în Martie 2017. Colaborarea extrem de pozitivă și de succes dintre China Communications Construction Company Ltd. (CCCC) și PERI, cu sediul central la Weissenhorn, a dus atât la livrarea de echipamente de cofrare cât și de servicii de inginerie. Încă de la sfârșitul lui 2014, PERI a proiectat soluții complete de cofraj pentru intrările în tunel; iar un an mai târziu, compania a primit comanda pentru furnizarea soluțiilor de cofrare pentru clădirile operaționale de pe două insule artificiale din Delta Râului Pearl din Sudul Chinei. Pentru client, cea mai importantă cerință a fost să se obțină o calitate de primă clasă a suprafeței betonului.

Structuri

În zona de tranziție ce coboară de pe pod, șase benzi cu un grad de înclinare de 3% dispar în tunel unde, pentru a putea  fi realizate aceste puncte de trecere, au fost executate două insule artificiale. Pentru structurile de tranziție a fost necesar să se realizeze pereți perimetrali cu o înălțime de 15,50m în zona de acces, existând cerințe stricte privind calitatea suprafeței betonului - un aranjament estetic al rosturilor și al amprentelor ancorajelor, precum și cerințe privind etanșeitatea acestora sub acțiunea apei.  Suplimentar, au fost dispuse spărgătoare de valuri enorme. 

Din toamna anului 2015, a început construcția clădirilor operaționale pe cele două insule artificile, structuri cu o suprafață de aproximativ 100,000 m² fiecare. În clădirea din partea vestică a ieșirii din tunel – ce are în jur de 19,000 m² suprafață utilă – se vor amenaja camerele mașinilor, echipamente de stingere a incendiilor și spații de birouri; structura având un subsol și suprastructură pe trei nivele, această clădire este de aproape 20 m înălțime. În partea estică a ieșirii din tunel, a fost executată o clădire pe patru nivele cu o înălțime totală de 23.60 m. Suplimentar zonelor de întreținere și depozitare echipamente pentru operatorul tunelului, au fost prevăzute două etaje cu destinație comercială. Mai mult de-atât, pe terasa ultimului etaj, a fost proiectată o expoziție ce va avea ca temă dezvoltarea și realizarea acestui mega proiect.

Planificarea

Deoarece clientul chinez avea o experiență redusă în ceea ce privește execuția structurilor cu suprafață de beton arhitectural, definirea calității acestor suprafețe a trebuit să se decidă din faza de proiectare. Partenerii de contract au decis sa preia Clasa SB 4 ca standard de calitate a acestor suprafețe,  în concordanță cu reglementările publicate de asocierea German DBV și VDZ în Ghidul de Referință al Betonului Arhitectural. În mod corespunzător, toți participanții la proiect au analizat soluțiile de ajustare a metodelor de execuție obișnuite ce ar fi putut fi necesare pe șantier. Experții PERI au sugerat numeroase îmbunătățiri pentru o eficientizare a costurilor și a rezultatelor în ceea ce privește obținerea suprafețelor de beton arhitectural definite anterior. 

Metodele uzuale de construcție pentru anumite zone a trebuit să sufere diverse modificări inclusiv, printre alte lucruri, modul de intersecție a grinzilor principale și a celor secundare. Pe șantier, se obișnuieste să se betoneze într-o singură etapă atât planseul, cât și grinzile. În acest caz însă, încă din timpul procesului de proiectare s-a decis să se betoneze fiecare componentă separat și, suplimentar, să se utilizeze carcase de armătură pre-asamblate. Avantajul acestor măsuri a fost facilitarea utilizării eficiente a sistemelor de cofraj și de a accelera semnificativ perioada de execuție. 

După realizarea acestor fundații, s-a realizat proiectarea cofrajelor și a eșafodajelor necesare pereților, stâlpilor, grinzilor principale și secundare, planșeelor, balcoanelor și parapeților în consolă. Pe cât posibil, s-au utilizat sisteme de cofrare PERI pentru a optimiza lucrările de execuție din punct de vedere financiar. Pentru părțile de construcție cu forme curbe destul de numeroase, inginerii de la PERI au proiectat cofraje speciale pentru aceste componente.

Execuția

Execuția pereților de beton armat cu înălțimi de până la 15.50 m, ce separă cele două benzi în zona intrării în tunel, a fost realizată cu cărucioare mobile de cofraj pentru portal PERI. Această soluție mobilă include un cofraj cu grinzi VARIO GT 24 pentru pereți, ceea ce a permis echipei responsabile cu execuția să obțină un aranjament clar și specific pentru rosturile de îmbinare a panourilor, precum și al ancorajelor, conform cerințelor proiectului.  Mai mult, utilizarea tehnologiei de ancorare SK a oferit un grad ridicat de etanșare la apă. De asemenea, pentru imensele spărgătoare de valuri, echipa de execuție a utilizat o soluție de cofraj mobil proiectată de PERI.

Pentru stâlpii, planșeele, balcoanele și parapeții în consolă de dimensiuni foarte mari, PERI a proiectat soluții de cofrare și eșafodaje pe bază de componente standard ale diverselor sisteme PERI. Compania cu sediul central la Weissenhorn a proiectat, produs și livrat soluții specifice proiectului, inclusiv cofraje negative din lemn și o gamă largă de foi cofrante tăiate în anumite forme și dimensiuni pentru suprafețele și componentele structurii cu o formă extrem de complexă. Toate componentele sistemului și foile cofrante tăiate în forme speciale au fost livrate la momentul oportun și pre-asamblate în șantier în concordanță cu evoluția execuției. 

Prin îmbinarea competenței inginerilor PERI, a eficienței sistemelor de cofraje, a cofrajelor speciale perfect proiectate și a asistenței acordate în mod continuu, împreună cu controlul calității întregului proces de execuție de către un supervizor PERI, contractorul a reușit să obțină o reducere a timpului alocat execuției lucrărilor de circa 6 luni, comparativ cu planificarea inițială. 

Cheia către succes

Un factor important pentru finalizarea cu succes a lucrărilor de construcție desfășurate în cadrul proiectului gigant HZMB, a fost o strânsă și constructivă cooperare între compania de construcții din China și PERI. Experiența pozitivă a ambelor părți implicate câștigată încă din faza de execuție a tunelului, a fost extrem de utilă pentru structurile adiacente: clientul a avut încredere în expertiza și competența inginerilor din Germania și au fost deschiși sugestiilor de îmbunătățire și metodelor de execuție complet noi. Finalizarea execuției structurilor de pe insule este planificată pentru Octombrie 2017. Un film interesant despre acest șantier de construcții poate fi găsit pe YouTube accesând link-ul: https://www.youtube.com/watch?v=cNXYhBY5nZw.