You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

03
aug.
03
aug.

Totul la vedere:un nou turn de control pentru Aeroportul Buenos Aires-Ezeiza

3 aug. 2020


Documentație articol de presă

3 aug. 2020
Buenos Aires, Argentina
  • Articole de presă (ro)
  • 5.526 Caractere (exclusiv interspații)
  • 6 Imagini presă
  • 114.9 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Turnul de control al traficului aerian, Aeroportul Buenos Aires-Ezeiza, Buenos Aires, Argentina

Cu o suprafață totală de aproximativ 7.000 m², o înălțime de 108,40 m și un câmp vizual de 360 ° asupra complexului aeroportului, noul turn de control al traficului aerian de pe aeroportul Buenos Aires-Ezeiza oferă baza pentru monitorizarea vizuală și controlul optimizat al aerului trafic. PERI a asistat la lucrările complexe de construcție prin furnizarea de cofraje cu scop special, solutii de cofraje si esafodaje coordonate strâns și multe altele.

Aeropuerto de Ezeiza este situat la aproximativ doi kilometri est de orașul Ezeiza, în inima provinciei argentiniene Buenos Aires. Este locul unde decolează și aterizează zborurile internaționale din și către Buenos Aires. Noul turn de control al traficului aerian pentru pistele, platformele și rutele de circulație a fost construit în strânsă cooperare cu PERI.

Structura neobișnuită de țeavă în conductă

Faza de construcție a proiectului a fost extrem de complexă. Pe lângă formarea unei suprafețe fără cusur, în conformitate cu standardele arhitectonice din beton, a fost necesară crearea unei forme geometrice neobișnuite. Acest lucru presupune doi pereți despărțitori, cu o structură verticală țeavă-în-țeavă în zona arborelui care sprijină greutatea coroanei turnului, care ar găzdui centrul de control al traficului aerian. Proiectul include,de asemenea, țeava interioară centrală ,casa scării, ascensoarele și conductele de instalare. Țeava externă vizibilă în formă eliptică ar fi conectată la conducta internă cu ajutorul pereților despărțitori transversali. În total, turnul ar avea 27 de niveluri. Odată ce plafonul celui mai înalt nivel este instalat, structura va sta la o înălțime de 80,05 m. Odată ce acoperișul de oțel și antena au fost amplasate, înălțimea totală a clădirii va fi de 108,40 m.

Cerințe complexe pentru inginerii PERI

Miezul intern al turnului se extinde vertical. Prin urmare, echipa șantierului a optat pentru o combinație între CB Climbing System și VARIO GT 24 Girder .Cofraje de perete, care au impresionat datorită conexiunilor de panou reglabile continuu și a facilitat ajustări flexibile pentru a se adapta cerințelor specifice proiectului. Cofrajul VARIO a urcat pe CB 160 în timp ce lucrările erau efectuate pe secțiunea exterioară a peretelui. În secțiunea internă, platforma BR a  fost utilizată pentru a oferi un sprijin fiabil pentru cofrajul intern al arborelui.

Pentru a obține forma dorită pentru conducta externă, inginerii PERI trebuiau să efectueze o cantitate mare de planificare preliminară. Acest lucru se datorează faptului că geometria nucleului exterior se schimbă de la un nivel la altul de la nivelul cinci în sus. În practică, acest lucru a însemnat că un model de planificare tridimensional trebuia să fie personalizat și să fie fabricat un cofraj special PERI.

Taiere CNC și ansambluri speciale

Ceea ce a ieșit din asta a fost un număr de opt tipuri de cofraje VARIO sub formă de cutii VARIO 3D - cinci dintre acestea pentru cofrajul de perete extern și trei pentru cofrajele pentru pereți interni. Panourile de cherestea au fost tăiate cu precizie milimetrică pentru a satisface cerințele proiectului folosind serviciul CNC inclus în portofoliul PERI. Datorită grinzilor metalice și din lemn, care se ocupă atât de curbură cât și de suprafața de contact a cofrajului, a fost posibilă reglarea panourilor din fiecare set pentru a se adapta geometriei variabile a fiecărui nivel. Aceasta a deschis calea pentru un ciclu rapid de betonare de două săptămâni.

Înainte de a începe lucrările la șantierul din Argentina, viabilitatea conceptului a fost verificată, adică componentele speciale personalizate și toate procedurile au fost supuse testărilor interne riguroase de către ingineri PERI înainte de timp. Ca atare, lucrările de construcție au fost efectuate de două ori, maximizând astfel siguranța personalului șantierului.

Incununarea succesului

Centrul de control al traficului aerian, coroana turnului, urma să fie construit la o înălțime de aproximativ 62,00 m. Aceasta consta din cinci dale cantilever, care, pe baza geometriei variate, au fost instalate folosind o serie de soluții diferite. Cofrajul cu placă MULTIFLEX Girder a fost utilizat pe fiecare dintre cele cinci niveluri în combinație și completat de componente ale fiecărui kit de construcții VARIOKIT Engineering, turnuri flexibile PERI UP, turnuri pentru placi din aluminiu MULTIPROP și vârfuri pentru plăci din aluminiu MULTIPROP.

Platformele de lucru PERI UP Flex suspendate radial, susținute de piese ale kitului VARIOKIT Engineering Construction și care folosesc Brace Frame SB-2 au fost utilizate atât ca suport de cofraj pentru pereți, cât și pentru grinzi cu cutie scobita, care au fost formate folosind și cutii VARIO 3D ca suport pentru plăcile cantilaterului.

Platformele de lucru PERI UP Flex au fost, de asemenea, folosite pentru instalarea acoperișului de oțel și a antenei turnului la o înălțime de 80,05 m. La urma urmei, capacitatea sistemului de platformă de a se adapta flexibil la geometria clădirii nu este singura sa caracteristică deosebită - puntea sa de oțel antiderapant și protecția integrată pentru ridicare au oferit, de asemenea, un grad ridicat de siguranță la înălțimi mari. Obiectivele din plăci de aluminiu MULTIPROP combinate cu Steel Walers SRU au fost instalate în scopul extinderii și susținerii platformelor într-o manieră în cantitate, într-un mod similar cu lucrările efectuate în jurul centrului de control.

Lucrând împreună pentru atingerea obiectivelor

Supraveghetorii PERI au fost pregătiți să instruiască și să sfătuiască personalul șantierului. O colaborare strânsă între PERI și client a fost o cerință fundamentală pe parcursul întregului proiect, dar în special în faza finală a construcției. Aceasta a fost modalitatea de a garanta că proiectul major a fost executat fără probleme și că soluțiile adaptate pentru scopuri speciale au fost implementate fără cusur.