You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

01
mar.
01
mar.

Soluție specifică proiectului pentru cea mai lungă punte de consolă din Macedonia de Nord

1 mar. 2019


Documentație articol de presă

1 mar. 2019
Macedonia de Nord
  • Articole de presă (ro)
  • 5.446 Caractere (exclusiv interspații)
  • 6 Imagini presă
  • 37.5 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Podul autostrăzii Kičevo Podvis, Macedonia de Nord

La finalizare, o nouă autostradă cu o lungime de aproape 65 km va lega orașele Kičevo și Ohrid în sud-vestul Republicii Nord-Macedone. În prima secțiune dintre Kičevo și Podvis, a fost necesar să se construiască un viaduct lung de 381 m. Pentru aceasta, inginerii PERI au dezvoltat o solutie specifica proiectului pe baza echipamentului consola echilibrat VARIOKIT. Drept urmare, acest lucru a permis echipei de construcție să mențină programul foarte strâns al clădirii - în ciuda terenului dificil.

În prima secțiune, prin regiunea muntoasă din vestul Macedoniei de Nord, noua autostradă traversează un total de 14 viaducte. Pe o lungime de aproximativ 10 km, 4 000 000 m³ de pământ trebuiau să fie excavate cu 150 000 de tone de beton și 15 000 de tone de armare ulterior prelucrate. Cu toate acestea, cea mai mare provocare pentru această secțiune a autostrăzii a fost viaductul de la Kilometru 9. PERI a oferit cea mai rentabilă soluție de cofrare pentru punțile de pod și suprastructură.

Cost eficient datorită flexibilității maxime
Un total de patru carucioare VBC echilibrate de la kitul de construcție VARIOKIT Engineering a susținut construcția suprastructurii cu o rază de 165 m. Cu ajutorul metodei consolei echilibrate, suprastructura este realizată simetric pe ambele părți, sub forma unui fascicul de echilibrare - pornind de la bordul rigid conectat. Cu ajutorul VBC Balanced Cantilever Carriages, echipa site-ului a reușit să construiască șoselele laterale de 12,55 m și 11,55 m, care trebuiau realizate separat, în cadrul programului de construcție strâns. Înălțimea suprastructurii a variat între 9,00 m la dig și până la 4,00 m în centrul podului. Ciclurile de betonare au variat și în lungime de la 3,30 m până la 5,00 m. În plus față de secțiunile transversale ale suprastructurii, soluția PERI a luat în considerare și înclinarea longitudinală constantă de 2,8%, precum și înclinațiile variabile de 1,5% până la 6,0%.

Implementare reușită în ciuda programului scurt de construcție
În particular, soluțiile hidraulice pentru reglarea și alinierea, precum și procedura independentă de deplasare a cărucioarelor de cofrare au scurtat timpul de execuție. Datorită gradului înalt de flexibilitate a căruciorului echilibrat, sistemul poate fi adaptat rapid pentru a se potrivi diferitelor secțiuni transversale prin care ciclurile offset individuale au fost accelerate și procesele de lucru optimizate. Ca urmare, echipa de construcții a realizat un ciclu normal de 7 zile.

Combinație de sisteme specifice unui proiect și un serviciu PERI cuprinzător
Pentru construcția podurilor de pod, au fost utilizate panourile TRIO Panel și cofrajul de perete VARIO GT 24 pe brațele SB Brace poziționate pe orizontală, precum și o combinație formată din SCS Climbing System și Platforms CB 240. PERI UP Stairs Towers au oferit acces la diferitele zone de lucru. În plus, datorită compatibilității VARIOKIT și PERI UP, au fost realizate locuri de muncă sigure și acces la toate zonele pe echipamentele de tip consolale echilibrate. Cu un minim de efort pentru echipa de construcție, schela poate fi cuplată cu componentele standard VARIOKIT folosind mijloace simple de conectare.

Colaborarea strânsă dintre inginerii PERI și contractorul de construcție, GRANIT, a fost fundamentală pentru asigurarea succesului proiectului. Într-o etapă timpurie, soluțiile au fost definite în detaliu, în conformitate cu cerințele proiectelor, împreună cu instruirea angajaților societății de construcții în utilizarea metodei console echilibrate. În plus, PERI a susținut operațiunile de logistică și a livrat cofrajele și materialele de schele necesare la sediul locului de muncă pe o bază just-in-time. Pe șantierul de construcții, inginerii PERI au fost pregătiți cu sprijin profesional și consultanță pe tot parcursul proiectului.

Echipamentul de consolă echilibrat VARIOKIT
Soluția PERI VARIOKIT pentru construcția consolei constă predominant din sistem de închiriere și componente de bază preluate din kitul de construcție VARIOKIT Engineering. Acest lucru permite adaptarea simplă și închiriabilă a echipamentelor pentru a se potrivi diferitelor secțiuni transversale ale punții. Echipamentul consola echilibrat transferă sarcina din beton proaspăt în secțiunea anterioară a punții și deplasează cofrajele de la secțiune la secțiune. Pentru a putea face față provocărilor prezentate de schimbările transversale ale secțiunii cutiei goale, este utilizată o soluție de cofraje constând din VCR Cofraj de perete VARIO.

Cu echipamentul consola echilibrat PERI, pot fi betonate segmente de până la 5,75 m lungime. Dacă acest lucru este luat în considerare în faza de planificare a podului, se pot realiza reduceri enorme ale costurilor și timpului de construcție.

Mai mult, operarea echipamentului consola este extrem de orientată spre practică. Sistemul hidraulic integrat, comandat central, facilitează o procedură de mișcare foarte ușoară, precum și asamblarea fără probleme a echipamentului și a cofrajului, rezultând astfel o accelerare semnificativă a procesului de construcție.

Toate modulele echilibrate ale echipamentului de consolă pot fi reutilizate în proiecte viitoare. În plus, aproape toate componentele sunt disponibile în parcurile de închiriat PERI. Acest lucru nu numai că asigură disponibilitatea rapidă a tuturor componentelor, dar și că sporește rentabilitatea soluțiilor pentru compania de construcții.